Skip to content Skip to navigation

Arena Professional 2015 ( 2-4 октомври)

Arena Professional 2015 ( 2-4 октомври)

Над 70 компании показаха иновативни технологии, уникални техники и тенденции на 36-тата Arena Professional

Стартира проектът „Professional Academy ofBodyWork&Massage“ за международен обмен на опит и най-добри практики между водещи професионалисти в международен мащаб и обучение на млади специалисти в сферата на СПА и Уелнеспод ръководството на д-р Пламен Труканов.

Повече от 70 компании от България, Франция, Русия, Украйна, Гърция, Словакия, които представиха над 300 марки продукти, технологии и услуги в областта на красотата и грижата за лице и тяло, участваха в 36-тото издание на Международното изложение Arena Professional, което се проведе от 2-ри до 4-ти октомври в Интер Експо Център и беше открито от Йорданка Фандъкова, кандидат за кмет на София. И тази година форумът събра повече от 4000 посетители, които имаха възможност да видят новите тенденции при прическите, маникюра и грима, показани в трите професионални състезания по време на изложението. Професионалистите от бюти бранша в България имаха уникалния шанс да усвоят нови техники, продукти и технологии в грижата за лицето и тялото.

На щанда на фирма „Новиз“ бяха демонстрирани иновативните козметични похвати и уреди за подмладяване като кислородна терапия с коригиращо действие Skin for life, която рифрешва кожата, изсветлява и балансира всеки тип кожа.

Новаторска ръкохватка Wish Pro Smart, която  автоматично разпознава избраната процедура и определя времето за работа и нейния интензитет можеше да се види нащанда на Козметик Про. Уредът стимулира производството на нови клетки, активира кожните фибропласти, които синтезират колаген и еластин и се бори срещу бактерията, причиняваща акне.  

В трите дни на изложението, екипа на Динамика 2000 демонстрираше на посетителите терапията за лице Clarity Line на Maria Galland, а в съботния ден, управителя на фирмата Екатерина Тодорова и Лора Желева, тренер в компанията, представиха на професионалистите „Иновации в козметичния салон есен-зима 2015/2016“.

Посетителите имаха възможнот да тестват безплатно кола маската на австралийската компания Lycon, известна с това, че безболезнено премахва дори косми с дължина 1 мм, както и да наблюдават удължаване и сгъстяване на мигли косъм по косъм на щанда на Фешън Козметикс, където бяха изпозлвани EBC (European Beauty Concept) мигли, направени от  коприна или косъм от норка.

Терапиите с линията AROMA THÉRAPIE на Academie Paris, която съчетава богатството на френската природа и експертността от формулите на лабораторията, събраха специалистите на щанда на фирма АНТОАНЕТ. Терапията може да се диференцира спрямо типа кожа и специфичните и нужди към момента, при това само с един комплект продукти могат да се изпълнят цели 3 нива на терапия - Експрес, Люмиер и Абсолют.

През трите дни на форума, фирма ЛИДЕРА Груп направи повече от 18 часа демонстрации на актуални терапии с марките ProfiDerm, Alex Cosmetic и PHYTSсъчетани с нови технологии, и DermoJet система ProfiDerm- комбинирани LED технологии, студен лазер, магнитна инфузия, електропорация, лифтинг и скулптуриране на тялото. На семинарите на компанията професионалистите се запознаха с „EcoSpa– антицелулитни терапии, Кристална терапия и масаж, Тибетски кристален масаж, нови продукти Сезон 2016“.

Козметици и козметолози научиха за най-новите изисквания по Европейското законодателство, основните и най-дискутирани съставки и тънкостите в разчитането на козметични съставки. Това стана възможно на семинара „Принципи за избор на качествена козметика - поглед в света на съставките“, чийто лектор бе лично Лидия Стойчева – Кръстева, единствения български сертифициран специалист  по безопасност на козметика в Европейския съюзЛидия Стойчева е магистър фармацевт и продуктов мениджър в „Натурал козметик“.

Професионалистите на изложението присъстваха и на демонстрацията на Селект Козметикс ООД и Шумел-М АД, с лектор Боряна Драганова -  тренинг мениджър на Selvert България, на тема „Нови мануални и апаратни терапии за моделиране на овала на лицето и лифтинг на Selvert Thermal и Шумел”.

Сериозен акцент в програмата на форума беше семинарът по авторски масажни методики от водещи световни експерти. Андрей Сърченко (Русия) показа „Антистрес масаж според различните видове психофизиологична конституция”, а Жил Амсалем (Франция) демонстрира авторска методика „Wellness масаж“.

Срещата предхождаше старта на „Professional Academy of BodyWork&Massage“, чиято програма е разработена на база международен обмен на опит и най-добри практики между водещи професионалисти в международен мащаб и обучение на млади специалисти под ръководството на д-р Пламен Труканов. Световните експерти споделиха, че целта на проекта е СПА и Уелнес платформата да обединява много народи и да развива професионалната среда в сектора, независимо от политическите и икономическите фактори.

Специфичен японски масаж с биокозметиката MASSADA и перли с ботокс демонстрира фирма Pro Derma.

А нов поглед към нутрикозметиката представиха официално Лаборатории D-LAB Франция. Фльор Филипу, търговски директор на компанията демонстрира иновативна линия за 100% растителна нутрикозметика и специфична грижа, разработена в партньорство с Центъра по хранителна култура и диетология VICHY FRANCE.

Тенденциите и новостите в салонния нейл дизайн 2015-2016 поставиха началото на нова традиция н нейл сегмента на Arena Professional. Видео-конферентна връзка даде шанс за представянето им пред българската публика и позволи обмяна на опит между български и чуждестранни нейл дизайнери. Наши топ маникюристи от 17 салона и школи се срещнаха онлайн със своите колеги в различни страни по света: Селин Лам от Малайзия (школа NAILHEAVEN), Анна Ларионова от Русия (собственик и управител на школа АНИТА и нейл студио в Москва) и Елена Веретенко  от Украйна  (собственик и управител на школа ВЕЛЕНА), които показаха последните тенденции в нейл дизайна и описаха техниките за направата им.

За официалното представяне на марката гел лакове Luxio (Luxio by Akzentz) на българския пазар, лично пристигна треньора за Източна Европа Юлия Стадник от Украйна. В едночасовия демонстрационен семинар на който тя беше лектор и демонстратор, показа специфики на работа с гел-лаковете, техники за създаване на идеална форма на нокътната плочка и градиентна техника.

Проведе се и третия международен шампионат по изграждане и дизайн на нокти GOLDFINGERS, в който участваха 22-ма маникюристи от Българи и чужбина. В категория Състезателен френски маникюр победител стана Мария Живкова от Пловдив, в категория Гел лак - Изабела Димитрова (София) и в категория Салонен дизайн журито номинира Нели Михайлова, също от София. Тази година темата на категория Микс медия беше „Героите на Уолт Дисни“, в която журито единодушно номинираха Anais Delafosse от Франция.

През втория ден от изложението се проведе конкурсът „Arena of Beauty Hair Awards Bulgaria 2015“, който дава възможност на млади професионалисти да получат публично признание за таланта си. Коафьорите се състезаваха в две категории: Колористика и булчинска модна прическа. Победители в категориите са съответно Ваня Манчева и Диана Димитрова, и двете от град Варна. Главен съдия беше уважавания от бранша коафьор Тодор Тошев, допринесъл много през последните 30 години за развитието на професията и обучението на две поколения фризьори в България. Партньор на конкурса беше Национално фризьорско сдружение (НФС), чийто председател Георги Георгиев лично присъства и активно следеше за работата на Жури, Съдии и участници.

Best Brands представиха „Тайните на OLAPLEX“. Откритият семинар води техническият директор на бранда, Конда Кондов, заедно с екипа на SALONI NUSHI, а във втората част се включи лично и собственика на фирмата Александър Иванов.

С огромен интерес гостите на изложението проследиха и шоуто на коафьора от Гърция Йоанна Цани „Imagine your own Hairstyle”, работила за марки като Оскар Де Ла Рента, Ги Ларош, „Джони Уокър“ и за конкурси като „Мис Свят –Туризъм“. Йоанна грабна аудиторията със своето професионално сценично присъствие и изключително прецизна авторска изработка на прическите на моделите.    

Разбира се на изложението за красотата не бяха пропуснати и тенденциите в сферата на макияжа. Оспорвана беше надпреварата при гримьорите в  конкурса „Make Up Competition Arena of Beauty 2015“. Участниците демонстрираха своето майсторство и креативност с демонстрация на сценичен грим на тема „Герой за Хелоуин“ и вечерен грим на тема „Коледно парти“. Сред членовете на журито е и гримьорката Грета Великова, работила в киното със световни звезди като Салма Хайек и Доналд Съдърланд. Журито избра Елена Кацарска (Дупница) за гримьор на годината в категория Сценичен грим и за гримьор на годината в категория Вечерен грим – Радостина Методиева (Елин Пелин).

По време на„Arena Professional 2015” професионалистите от бюти бранша се събраха на дискусия, организирана от АМСПИКЗ (Асоциация на малките и средни предприятия от индустрията за красота и здраве). Темата беше "Как да избегнем конфликт с проверяващите от РЗИ в салоните за красота и противоречията с Наредба 15". Присъстваха собственици на салони и спа центрове, които единодушно изразиха позицията, че бизнеса има спешна нужда от промяна на Наредбата и направиха подписка за внасяне на поредното Предложение до държавните институции в т.ч. Председателя на Народно събрание, Министерство на Икономиката, Министерство на Здравеопазването и Омбудсмана на Република България.

И специални благодарности на компаниите La Biosthetique Paris, Revlon Professional, Best Brands, Farouk Systems, ТHALIONinstituteФранция, EricsonLABORATOIREи ЛИДЕРА Груп, с чиято помощ се осъществиха съпътстващите събития по време на „Arena Professional 2015”.

Международно изложение Arena Professionalе сектор от създадената през 1997г. марка „Арена на красотата“. Това е единственото специализирано събитие, което събира под един покрив професионалисти от бранша, обучители, производители, вносители и дистрибутори на професионална козметика, оборудване и апаратура за салони и SPA центрове. Изложението има за цел да подпомага български и чуждестранни производители и вносители за увеличаване обхвата на техния бизнес и намиране на нови дистрибутори и клиенти в лицето на салоните за красота и SPA центровете.